M-S-L Szkolenia

Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze nie prowadzi działalności zarobkowej polegającej na przewozie pasażerów a jedynie promuje ludzi, którzy prowadzą loty widokowe na paralotniach i samolotach.


Wśród naszych znajomych oraz członków są ludzie, którzy świadczą usługi lotów widokowych. Poniżej krótka ich lista.
  • loty na motoparalotni (wózek dwuosobowy): Andrzej, Stare Juchy-Ełk, tel.502 626 691
  • loty motolotnią: Dominik, Giżycko, tel.604 980 011, Strona WWW
 

Polityka plików Cookie

 

Czym są pliki Cookie

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, ?długość życia? ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

 

Polityka plików Cookie

1. W związku z udostępnianiem zawartości serwisu internetowego mazurskiestowarzyszenielotnicze.pl stosuje się  tzw. cookies, tj. informacje zapisywane przez serwery na urządzeniu końcowym użytkownika, które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego, może także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z cookies. W niniejszym dokumencie, informacje dotyczące cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach naszych serwisów internetowych. Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego mazurskiestowarzyszenielotnicze.pl. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:

  1. dostosowania zawartości stron serwisu internetowego do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
  2. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
  3. utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
  4. dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

3. W ramach serwisu internetowego fala.elk.pl możemy stosować następujące rodzaje plików cookies:

  1. "niezbędne" pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu,
  2. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu,
  3. pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,
  4. "funkcjonalne" pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
  5. "reklamowe" pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

4. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.

5. Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia korzystanie z niektórych usług w ramach naszych serwisów internetowych, w szczególności wymagających logowania. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych w serwisie internetowym trzepizur.pl z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania.

6. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu internetowego mazurskiestowarzyszenielotnicze.pl, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z serwisem reklamodawców, firmy badawcze oraz dostawców aplikacji multimedialnych.

 

Jak wyłączyć pliki cookie w przeglądarce ?

Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze nie prowadzi szkoleń lotniczych a jedynie promuje je we współpracy z zaprzyjaźnionymi ośrodkami szkolenia.

Dzięki znajomościom z dobrymi instruktorami, możemy zaproponować następujące szkolenia:
Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze nie prowadzi Szkoleń na samoloty ultralekkie a jedynie je promuje.



Współpracujemy z Irkiem Rozumem prowadzącym szkołę ROZAIRO (strona www szkoły wkrótce).

Szkolenie odbywa się na Mazurach a jego program wygląda następująco:
  • szkolenie teoretyczne w wymiarze 54 godzin,
  • szkolenie praktyczne (latanie) w wymiarze 26 godzin.
Szkolenie teoretyczne.
Odbędzie się w dwóch turach. Pierwsza rusza już 8 lutego w Jeziorowskich u naszego kolegi Andrzeja Rejrata w jego agroturystyce "Pod bocianim gniazdem". Druga tura ruszy od początku marca w Giżycku w lokalizacji jeszcze nieznanej (informacja wkrótce).
Wykłady będą się odbywać w kolejne weekendy w wymiarze: piątek po południu 4 godziny i sobota, niedziela po 8 godzin. Zajmie to 2,5 weekendu.
Zagadnienia do nauczenia w trakcie wykładów to:
  1. Prawo lotnicze, zasady i służby ruchu lotniczego
  2. Ogólna wiedza o samolocie
  3. Osiągi i planowanie lotu
  4. Człowiek, możliwości, ograniczenia
  5. Meteorologia
  6. Nawigacja
  7. Procedury operacyjne
  8. Zasady lotu
  9. Łączność
  10. Ogólne bezpieczeństwo lotów
Szkolenie praktyczne.
Będzie odbywać się początkowo na samolocie Skyranger naszego kolegi Czesia Wiszniowieckiego (zdjęcie na początku). Później planowana jest przesiadka na nowiutkiego Tecnama P96.
Pierwsza tura będzie się uczyć albo na lądowisku Stare Juchy położonym obok agroturystyki Andrzeja, albo co jest bardziej prawdopodobne na nowym lądowisku w Giżach.
Druga tura będzie się szkolić na lądowisku Mazury Residence obok Giżycka.
Loty są podzielone na następujące etapy i zagadnienia:
  1. etap. Szkolenie do samodzielnego wylotu
    ćw.1 - loty zapoznawcze
    ćw.2 - loty do strefy na naukę podstawowych elementów pilotażu oraz obserwacji i oceny położenia w przestrzeni
    ćw.3 - loty po kręgu połączone z nauką jego elementów oraz startu i lądowania
    ćw.4 - loty na sytuacje awaryjne i niebezpieczne
    ćw.5 - loty doskonalące: po niskich kręgach, poprawiające błędy przy lądowaniu
    ćw.6 - loty egzaminacyjne przed samodzielnym wylotem
    ćw.7 - loty samodzielne po kręgu (średnio po uzyskaniu ok.10 godzin nalotu)
    ćw.8 - loty samodzielne doskonalące do strefy i po kręgu
  2. etap. Szkolenie uzupełniające
    ćw.1 - loty na nowym typie statku powietrznego (nieobowiązkowe - pomocnicze)
    ćw.2 - loty na doskonalenie lądowania w ograniczonym terenie samodzielne i dwusterowe
    ćw.3 - starty i lądowania w terenie przygodnym (dwusterowe i samodzielne)
    ćw.4 - loty zapoznawcze wg.wskazań przyrządów
  3. etap. Szkolenie nawigacyjne
    ćw.1 - loty dwusterowe po trasach nawigacyjnych z lądowaniami na obcych lotniskach i w terenie przygodnym
    ćw.2 - loty samodzielne po trasach nawigacyjnych
W trakcie trwania kursu należy przejść badania lotniczo-lekarskie co najmniej klasy 3.

W celu otrzymania Świadectwa Kwalifikacji Pilota Samolotu Ultralekkiego (UAP) należy:
  • mieć ukończone 16 lat (zezwolenie rodziców lub opiekunów prawnych na odbycie kursu)
  • wykształcenie co najmniej gimnazjalne
  • ważne orzeczenie lotniczo-lekarskie co najmniej klasy 3
  • zaświadczenie o ukończeniu teoretycznego i praktycznego szkolenia lotniczego
  • zdać państwowy teoretyczny egzamin w ULC
  • zdać państwowy egzamin praktyczny
  • złożyć wniosek o wydanie świadectwa kwalifikacji
  • wnieść opłaty za egzaminy teoretyczny i praktyczny
  • złożyć oświadczenie o zdolności do czynności prawnych
  • posiadać świadectwo radiooperatora (zdać w UKE i ULC)

UWAGA !!!

Mazurskie Stowarzyszenie Lotnicze NIE PROWADZI SZKOLEŃ PARALOTNIOWYCH A JEDYNIE JE PROMUJE oraz współpracuje ze szkołami paralotniowymi działającymi w Polsce



Zobacz stronę Szkoły Paralotniowej DRAGON Tomka Kudaszewicza (Białystok)





Zobacz stronę Szkoły Paralotniowej CLOUDBASE (Kętrzyn-Wilamowo)


* * *

NAJBLIŻSZE KURSY PARALOTNIOWE 2016:

- szkoła Dragon , lotnisko Białystok Krywlany, proszę kontaktować się z Tomkiem, ponieważ kursy organizowane są dość często.
- szkoła paralotnie.org Kamila Antkowiaka 11-17 lipiec 2016 lotnisko Suwałki. Info na ulotni.com
 

PREDYSPOZYJCE 

 

Do nauki latania na paralotni mogą przystąpić osoby, które:

  • ukończyły 18 lat lub ukończą 16 lat w roku, w którym rozpoczynają szkolenie i mają pisemną zgodę rodziców albo opiekunów prawnych;
  • ukończyły szkołę podstawową
  • przedstawiły instruktorowi prowadzącemu szkolenie oświadczenie poświadczone podpisem stwierdzające, że ich ogólny stan zdrowia jest dobry i pozwala wykonywać loty na paralotniach;
  • posiadają odzież nie krępującą ruchów oraz obuwie powyżej kostki, dobrze chroniące staw skokowy.

 

UPRAWNIENIA

Wszystkie etapy szkolenia oraz szkolenia dodatkowe kończą się wydaniem zaświadczenia o ukończeniu, które uprawnia do podnoszenia swoich umiejętności w zakresie lotów na paralotniach a co za tym idzie zdobywania wyższych kwalifikacji.

 

ETAP I, Loty wstępne zapoznawcze

Celem szkolenia w tym Etapie jest przede wszystkim nauka startów i lądowania oraz umiejętności samodzielnego przygotowania i kontroli sprzętu przed lotem. Pilot ? uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem klasycznym, lądowaniem oraz obsługą skrzydła na ziemi w tym kontrolą przedlotową i przedstartową. Pilot-uczeń uczy się i doskonali podstawowe manewry jak: start, zmiana prędkości lotu, wykonywanie zakrętów, korygowanie znoszenia przez wiatr, precyzyjne podejście do lądowania. Ostatnie z powyższych wskazuje, że kandydat opanował również pozostałe manewry z wystarczającym planowaniem i dokładnością.

 

ETAP II, Trening umiejętności pilotażowych

Celem szkolenia jest doskonalenie umiejętności pilotażowych. Pilot uczeń po zakończeniu tego etapu szkolenia powinien umieć zastosować co najmniej jedną metodę wytracania wysokości. Opanować wszystkie elementy związane z zakrętami, krążeniem, oraz posiąść umiejętność stabilizacji skrzydła w locie. Pilot ? uczeń po zakończeniu tego etapu powinien umieć wylądować w obszarze ograniczonym 60 na 60 metrów.W efekcie czego zostaje skierowany na egzamin do ULC

 

UPRAWNIENIE DO LOTÓW NA PARALOTNIACH Z NAPĘDEM (PPG)

Ten program szkolenia umożliwia szkolenie do świadectwa kwalifikacji z wpisem PPG bez potrzeby szkolenia na stoku lub za wyciągarką. Jeżeli jesteś pilotem już wyszkolonym i pragniesz jedynie doszkolić się do lotów z napędem, proces szkolenia będzie krótszy i dostosowany do Twoich umiejętności.

 

Cel szkolenia:

Nauczenie pilota lub pilota ? ucznia latania na paralotni z napędem. Po zakończeniu szkolenia, szkolony powinien opanować wszystkie elementy związane ze startem, lotem, lądowaniem, oraz lotami nawigacyjnymi. Musi opanować obsługę sprzętu, listę czynności przed startowych oraz procedury bezpieczeństwa.

 

Szkolenie do lotów z napędem składa się z trzech części:

Szkolenie teoretyczne.

Szkolenie teoretyczne obejmuje 25 godzin wykładów:

  • prawo lotnicze
  • wiedza ogólna o paralotni oraz napędzie
  • osiągi i planowanie lotu
  • człowiek ? możliwości i ograniczenia;
  • meteorologia;
  • nawigacja;
  • procedury operacyjne;
  • zasady lotu
  • łączność (jeśli posiada).

Szkolenie naziemne praktyczne.

- Szkolenie naziemne praktyczne ma na celu naukę startu z napędem, oraz naukę obsługi paralotni i napędu.

Szkolenie w locie.

Szkolenie podzielone jest na dwa etapy:

  • ETAP I - szkolenie wstępne zapoznawcze, 3-4 dni szkoleniowe
  • ETAP II - szkolenie zaawansowane do świadectwa kwalifikacji, 3-4 dni szkoleniowych

Uwaga!

Czas szkolenia zależy od warunków pogodowych i indywidualnych predyspozycji pilota.

 

PODSUMOWUJĄC

By latać na paralotni na terenach nizinnych należy przejść I i II etap szkolenia oraz szkolenie do lotów z napędem (PPG). Automatycznie otrzymuje się rónierz "H" czyli uprawnia pilota paralotniowego do startów z użyciem wyciągarki (ponieważ na nizinach do I i II etapu szkoli się za wyciągarką).  Pozostałe szkolenia na inne uprawnienia nie są konieczne do latania na nizinach.

 

Do zobaczenia w przestworzach :)

 
 



Prognozy dla Ełku


Filmy

Filmy

Zdjęcia

Zdjęcia